شطرنج رشته دانشگاهي شد

پایگاه همدان شطرنج

به گزارش روابط عمومي فدراسيون شطرنج، اين طرح با همكاري دانشگاه جامع علمي كاربردي به اجرا در خواهد آمد و فدراسيون شطرنج از مهر ماه سال 1391 از طريق آزمون ورودي اين دانشگاه و انجام مصاحبه تخصصي، اقدام به جذب و تربيت دانشجو در اين رشته خواهد نمود.

محمدتقي ابراهيم زاده مسئول كارگروه راه اندازي اين دوره در گفتگو با سايت فدراسيون گفت: 

آموزش آكادميك، نياز واقعي تمامي رشته هاي ورزشي است و بي ترديد ورود به صحنه رقابت هاي بين المللي نيازمند حركت در تمامي زمينه ها و بويژه در حوزه دانشگاه است.

وی که ریاست کمیته پژوهش فدراسیون شطرنج را نیز بر عهده دارد، افزود: عمليات اجرايي و طراحي دروس اين دوره با موافقت رئيس محترم فدراسيون، از خرداد ماه سال 89 آغاز و پس از استفاده از تجارب مربيان مجرب و برگزاري جلسات متعدد با كارشناسان اين دانشگاه، در نهايت، طرح مذکور در جلسه مورخ 4/10/90 به تصويب رسيد که گامی بزرگ در تحقق اهداف علمی پژوهشی جامعه شطرنج محسوب می شود.  

ابراهیم زاده اشاره کرد: با توجه به گستره منابع علمي و آموزشي رشته شطرنج و پيشنهاد دانشگاه جامع، طرح راه اندازي اين دوره در مقطع كارشناسي با عنوان مربيگري حرفه اي شطرنج نيز به اين دانشگاه ارائه خواهد شد.  

وي همچنين از همكاري و همفكري تمامي عوامل اجرايي طرح، قدرداني و اظهار اميدواري كرد با راه اندازي رشته دانشگاهي شطرنج، شاهد رشد و بالندگي بيش از پيش رشته انديشه محور شطرنج باشيم.

گفتنی است تسهیلات و مشوقهای ویژه ای برای دانشجویان این دوره در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در اخبار تکمیلی اعلام خواهد شد .

 

منبع : سایت فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران .

 




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر